Skip to Content

 

RiskRecon pomáhá s digitálním zabezpečením v českých nemocnicích

Organizace HealthCare Institute se dlouhodobě snaží zvyšovat bezpečnost a kvalitu českého zdravotnictví. Proto do svého pravidelného hodnocení českých nemocnic a zdravotních pojišťoven zařadila i kategorii kybernetické bezpečnosti. Využila přitom špičkový nástroj RiskRecon od společnosti Mastercard. 


„Vnímáme, že počty kybernetických útoků v poslední době výrazně stoupají. Je zapotřebí situaci pravidelně monitorovat a také zajistit dostatečnou ochranu sítí a dat, která by mohla být v případě takového útoku nenávratně ztracena,“
upozorňuje Lenka Lunkmoss Černíková z HealthCare Institute.

 

Firmy nyní z velké části svěřují třetím stranám svá nejcitlivější data a provozní aktivity. Tyto obchodní vztahy však zvyšují rozsah a složitost efektivního řízení rizik organizace a řetězce dodavatelů, kde se většina kybernetických hrozeb a rizik shromažďuje.

RiskRecon identifikuje slabá místa a zranitelnosti v IT systémech, kvantifikuje rizika a připraví akční plán s doporučeními, jaké ochranné prvky zavést, aby se zákazník co nejlépe ochránil. Další (nejen) zdravotnické organizace, které mají zájem, mohou na průzkum navázat a úroveň svého kybernetického zabezpečení nadále rozvíjet.

 

 

Jak pomáhá Ethoca v bance Creditas

Ruku v ruce s přikládáním karty, mobilu nebo hodinek k platebním terminálům jde i nová výzva. Jak si ve velkém množství transakcí udržet přehled – a třeba se z něho i poučit a zjistit, kde člověk utrácí nejvíc a za co by mohl ušetřit. Banka Creditas pomáhá svým klientům pomocí nástroje Ethoca od společnosti Mastercard.

 

„Díky nástroji Ethoca má klient větší přehled o transakcích. O každé z nich se dozví nejen detailní informace o obchodníkovi, u kterého byla platba realizována, včetně jeho loga, ale také na jakém místě transakci provedl. Tím se nám daří dlouhodobě snižovat riziko neoprávněných reklamací,“
říká produktový manažer Banky Creditas Petr Žádník.

 

Občas se totiž klienti ve svých transakcích neorientují natolik, že se při kontrole výpisu uchýlí i k reklamaci platby. Údaje o transakcích se zejména u menších obchodníků často skládají jen z písmen a čísel a není z nich na první pohled zřejmé, kde a za co člověk platil.

Ethoca šetří bankám a obchodníkům čas i náklady vynaložené na celý reklamační proces. Zabraňuje i nechtěným a účelovým reklamacím platebních transakcí. A v neposlední řadě může pomoci samotným klientům udělat si přehled, kde a za co nejčastěji utrácí, a třeba i upravit své návyky.